Viktig å ta godt vare på pasientene

Viktig å ta godt vare på pasientene

Lene Wennevik Langlie (31) er ny tannlege hos Hartz Dental AS. – Det viktigste for meg er at jeg er en tannlege som folk ønsker å gå til, smiler trønderjenta.

Lene begynte i jobben allerede 7 august og har lagt bak seg utdanning i Oslo og tre års praksis som allmenntannlege i Hamar.

Bred kompetanse gjorde jobbvalget enkelt
– Jeg har blitt tatt virkelig godt i mot, forteller hun. – Lokalene her er fantastiske, kollegene snille og kompetansen skyhøy. Det er spennende for meg å få jobbe et sted som gir både jobbmessig utvikling og mange utfordringer! Her har jeg muligheter til å lære noe av alle, både fra kolleger som har vært i bransjen over en mannsalder og av den kirurgiske kompetansen i forbindelse med klinikken vi har her, sier hun.

– Jeg anser meg som svært heldig å ha knyttet meg til et slikt miljø og jeg kommer til å utnytte muligheten til fulle, legger hun til.

Trygge pasienter
Lene er likevel aller mest opptatt av å ta vare på pasienten.

– Det er mange som gruer seg til å gå til tannlegen, det skjønner jeg. Derfor er det viktig å få pasientene til å føle seg trygge. Å være tannlege handler jo også om å være medmenneske, om å lytte til det andre har å si. Når man føler seg sett og tatt på alvor, så går det meste, smiler hun.

– Jeg vil være en tannlege folk ønsker å gå til og føler seg trygge sammen med.